Posiadasz sklep internetowy, ale wyniki sprzedaży są rozczarowujące? Masz genialne produkty w niskiej cenie a i tak klientów brak? Twój sklep generuje ruch, ale nie generuje sprzedaży? Zapewne popełniasz jeden lub więcej z 5 błędów przez które sprzedaż jest na niskim poziomie.
Wiem jak dołująca potrafi być niska sprzedaż. Sam przez to przechodziłem na początku swojej działalności i doskonale Cię rozumiem. Masz dwa wyjścia z tej sytuacji:
Dalej czytasz? Ja też wybrałem to rozwiązanie lata temu i się to bardzo opłaciło. Dowiesz się jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym odpowiadając sobie na 5 prostych pytań. Brzmi prosto, ale znalezienie odpowiedzi na te pytania potrafią zająć sporo czasu. Jestem pewny, że gdy znajdziesz dobrą odpowiedź, to sprzedaż w sklepie internetowym zacznie się rozpędzać.
Pisałem już artykuł o tym jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym, ale w wirtualnym świecie panują zupełnie inne zasady. Tutaj nie ma kontaktu fizycznego z klientem. Nie możesz się uśmiechnąć do klienta. Podejść i zaproponować pomoc, bo widzisz że się zastanawia nad zakupem. Sklep internetowy żyje własnym życiem, a chat online to nie to samo co pomoc w rzeczywistości.
Istnieje mnóstwo zabiegów wpływających na wzrost sprzedaży. Ty też znasz je bardzo dobrze, tylko są tak często stosowane, że nie zwracasz na nie uwagi. Spójrz na swoje ostatnie zakupy przez internet i znajdź odpowiedź na pytanie: Dlaczego to właśnie w tym sklepie są teraz moje pieniądze, a nie w innym?
Większość osób bardzo szybko udziela prostej odpowiedzi : "Tam było najtaniej". Tylko czy sam chcesz być sklepem w którym ludzie kupują bo "było najtaniej" i - co ważniejsze - czy możesz sobie pozwolić na sprzedaż po niższych cenach niż konkurencja? Pamiętaj, że zawsze bardzo łatwo obniżyć cenę swoich produktów. Trudniej jest ją podnieść zachowując taką samą ilość sprzedaży.
Pora przejść do 5 błędów dzięki którym dowiesz się jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Problemów powodujących spadek sprzedaży może być znacznie więcej, ale większość właścicieli sklepów internetowym popełnia przynajmniej właśnie jeden z tych błędów.
Odpowiedziałeś na wcześniejsze pytanie prawda? Już wiesz dlaczego w danym sklepie internetowym kupujesz. Czy z tego samego powodu kupiłbyś/kupiłabyś w swoim sklepie produkt? Odpowiedź na to pytanie prowadzi nas do tego samego wniosku: Kim jest Twoja grupa docelowa czyli do kogo kierujesz swoje produkty?
Musisz wiedzieć do kogo kierujesz swoje produkty i kto byłby najbardziej zainteresowany kupieniem właśnie u Ciebie. Im większą ilością informacji dysponujesz, tym lepiej dostosujesz całą otoczkę produktów i sklepu właśnie pod klienta. Nie istnieje uniwersalny produkt który będzie idealny dla każdego. Nie wierzysz? Spytaj sto osób jaką mają ulubioną markę wody (produkt niezbędny do życia). Gwarantuję, że wszystkie odpowiedzi nie będą takie same.
Kim jest Twój klient? Czy płeć ma znaczenie? Ważniejsza jest dla niego cena produktu czy jakość? Czy prowadzi samotny tryb życia, a może ma rodzinę? Jest z miasta czy ze wsi? Trzeba znaleźć pytania i odpowiedzi dzięki którym dowiesz się o swojej grupie docelowej. To podstawa zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.
Większość sklepów internetowych jest taka sama. Wchodzisz a tam są produkty, promocje, chat online, subskrypcja i tyle. Co więcej możesz zrobić, żeby przyciągnąć potencjalnego klienta? Czy patrzyłeś co robią najlepsi w Twojej branży? Istnieje mnóstwo rzeczy które mogą zwiększyć atrakcyjność Twojego sklepu internetowego i wpłynąć na wzrost sprzedaży:
Pamiętaj, że wizerunek marki (dla uproszczenia sklepu internetowego) wszędzie musi być spójny i osiągać konkretny cel. Czy w tym momencie wiesz jak ma być postrzegany Twój sklep przez klientów? Czy masz rozpisaną strategię prowadzącą do osiągnięcia tego celu krok po kroku przez najbliższe pół roku?
Na spokojnie trzeba usiąść i przeanalizować działania innych sklepów internetowych. Nie ograniczaj się wyłącznie do swojej branży. Może gdzie indziej wprowadzono coś, co świetnie sprawdzi się u Ciebie? Patrz dalej niż tylko "we własne podwórko", a znajdziesz sposób żeby się wyróżnić i zapaść w pamięci klientów.
Istnieje mnóstwo darmowych i płatnych sposobów na sprowadzenie klientów na swój sklep internetowy. Jedne sprawdzą się lepiej. Drugie gorzej. Wszystko zależy właśnie od (patrz punkt 1) grupy docelowej Twoich klientów i (patrz punkt 2) tego w jaki sposób funkcjonuje i wyróżnia się Twój sklep.
Odkrycie przynoszącej największą sprzedaż metody pozyskiwania klientów może być czasochłonne albo wiązać się z inwestycją pieniędzy. Pamiętaj, że to "co Tobie się wydaje" nie koniecznie pokryje się z tym co sądzi Twoja grupa docelowa. Ja dla siebie stosuję różne metody dotarcia do mojej grupy docelowej. Zapewne czytasz ten artykuł właśnie dzięki jednej ze stosowanej przeze mnie metod.
DARMOWE SPOSOBY DOTARCIA DO POTENCJALNYCH KLIENTÓW
PŁATNE SPOSOBY DOTARCIA DO POTENCJALNYCH KLIENTÓW
Jest wiele form płatnego marketingu, ale wymieniłem te od których warto zacząć w pierwszej kolejności. Udało Ci się zauważyć pewną powtarzalność? Każda z wymienionych form reklamy jest według mnie tania. Dlaczego tak uważam?
Możesz reklamować się poprzez YouTube, nawiązać współpracę z influancerami, zamieszczać banery reklamowe na forach czy portalach, itd... Mnóstwo jest form płatnej reklamy. Który najlepiej sprawdzi się właśnie w Twoim sklepie internetowym? Na to pytanie sam musisz znaleźć odpowiedź lub skontaktować się ze mną czy innym specjalistą do spraw marketingu.
Większość właścicieli sklepów internetowych chciało by mieć takie problemy. Dużo łatwiej ruch na sklepie internetowym zamienić w sprzedaż, niż sprowadzić duży ruch do sklepu. Znasz takie narzędzie jak Google Analytics? Tam możesz zobaczyć jak poruszają się po sklepie osoby odwiedzające sklep internetowy. Wnioski z tej analizy mogą być kluczowe do zamiany ruchu w sprzedaż.
Gdy już zobaczysz które produkty najczęściej odwiedzają klienci, ale nie dokonują zakupu możesz zabrać się za szukanie rozwiązanie problemu. Może być tak, że klienci nie mogą kupić produktu, bo mechanizm sprzedaży przestał działać (awarie się zdarzają). Może przypadkowo dodałeś jedno zero do ceny produktu (nie z przodu 🙂 ) ? Może opis produktu jest pełen błędów? Zdjęcia są kiepskiej jakości i odstraszają?
Skoro dużo osób przegląda produkt, ale nie kupuje to trzeba zaleźć tego powód. Analizowanie i szukanie rozwiązań takich problemów to dla mnie świetna zabawa, ale może zająć trochę czasu przy dużych sklepach internetowych. Jak sklep generuje duży ruch docelowej grupy klientów, to takie problemy rozwiązuje się z przyjemnością. Czasami wystarczy obniżyć lub podnieść delikatnie cenę produktu żeby sprzedaż ruszyła ostro w górę.
To najważniejszy punkt ze wszystkich. Specjalnie zostawiłem go na koniec 🙂 To taka nagroda za Twoją wytrwałość, a że pewnie część osób tutaj nie dotarła, to będzie Twoja przewaga. Tak naprawdę produkt nie ma większego znaczenia. Tak samo jego cena. Wiesz co się najbardziej liczy bez względu czy sprzedajesz usługi czy produkty? Czy sprzedaż jest online czy w rzeczywistości?
W sprzedaży chodzi o ludzi i ich emocje. Im silniejsze emocje tym większa sprzedaż.
Poważnie! Sam doskonale pamiętam jak wydałem na telewizor więcej niż planowałem i do tego zakupiłem jeszcze soundbara (którego nie planowałem), bo handlowiec nie chciał mi wcisnąć produktów. On sprzedał mi radość która mnie czeka przy oglądaniu filmów i graniu w gry na konsoli. To był cholernie dobry sprzedawca 😉 Do dzisiaj jestem zadowolony z zakupu i nie żałuję, mimo że wydałem znacznie więcej niż planowałem.
To było w stacjonarnym sklepie, ale właśnie takie emocje trzeba przenieść do sklepu internetowego. Każdy produkt kupuje się w celu zaspokojenia danych pragnień. Nakarmienia takiego wewnętrznego potworka odpowiedzialnego za emocje. Nie jest to łatwo osiągnąć i dlatego większość sklepów internetowych tego nie ma. To Twoja szansa! To twoja przewaga!
Powodzenia w zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym. Jeśli masz jakieś pytania to dawaj znać, a postaram się pomóc 🙂
Pomagam przedsiębiorcom z całej Polski rozkręcić marketing i sprzedaż na kocurowo wysoki poziom.
Polityka prywatnościKocurMarketingu.pl - Wszelkie Prawa Zastrzeżone