Na to pytanie szukają odpowiedzi wszystkie firmy, które chcą poprzez wirtualny świat dotrzeć do klienta i zwiększyć swoje zarobki. Istnieje wiele form reklamy firmy w internecie: Google ads, e mail, Facebook ads, pozycjonowanie, strona internetowa, Twitter, Instagram, itd. Postaram się pomóc Ci zrozumieć, która forma reklamy w internecie będzie dla Ciebie najlepsza.
W tym artykule nie będę omawiał wszystkich reklam w internecie. Pisałem już artykuł o rodzajach marketingu, który możesz sobie sprawdzić. Żeby dowiedzieć się która reklama internetowa będzie dla Ciebie najlepsza, musisz w pierwszej kolejności zrozumieć, że dowolna reklama firmy nie jest kosztem tylko inwestycją.
Inwestycją w możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Inwestycją dzięki której Twoja firma ma zarabiać więcej pieniędzy. Jeżeli chcesz oszczędzać na rozwoju własnej firmy, to trzeba poważnie przemyśleć, czy prowadzenie własnego biznesu jest dobrym kierunkiem. Dlaczego? Sprawdź artykuł w którym pokazuję jak może wyglądać właśnie taka tania reklama i jakich efektów możesz się spodziewać.
Wybór formy reklamy Twojej firmy w internecie zależy od wielu czynników:
Dla jednej firmy świetnie sprawdzi się reklama internetowa poprzez social media. Dla drugiej lepszym rozwiązaniem będzie strona internetowa i pozycjonowanie. Trzecia firma powinna dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez e mail marketing. Zaczynasz rozumieć? Nie istnieje uniwersalna odpowiedź. Do tego oczywiście wybór formy reklamy zależy od Twojego budżetu na działania marketingowe.
Coraz częściej w internecie można spotkać "specjalistów od reklamy internetowej" działających w bardzo atrakcyjnych cenach. Radzę uważać, żeby się nie rozczarować. Wybór firmy bądź osoby, odpowiedzialnej za reklamę firmy ma ogromne znaczenie dla przyszłych zysków czy kreowaniu świadomości marki. Na tym bezwzględnie nie powinno się oszczędzać.
W tym nagłówku zawarty jest błąd, bo - przypomnę raz jeszcze - reklama firmy nie jest kosztem tylko inwestycją. Dobrą praktyką jest porównanie sobie cen za marketing w social media, google ads, pozycjonowanie czy inną formę reklamy. Zdziwisz się jak ogromne mogą być różnice pomiędzy najtańszą a najdroższą ofertą.
Przykładowo pozycjonowanie strony w Google można znaleźć nawet za darmo (u mnie minimum to 1000 zł netto miesięcznie). Reklamę w social media za 50 zł miesięcznie. Google ads czy e mail marketing też po kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Kierując się tylko najniższą ceną, zwiększasz prawdopodobieństwo, że reklama nie będzie inwestycją tylko kosztem.
Nie ma gwarancji że firma oferująca najdroższy marketing internetowy będzie najlepsza. Tak samo, może okazać się że najtańsza oferta okaże się profesjonalna i skuteczna. Dlatego dobrze znać chociaż podstawową wiedzę odnośnie usługi, która ma zostać realizowana. Bez względu na firmę czy formę reklamy, kilka rzeczy pozwoli Ci wybrać mądrze firmę odpowiedzialną za reklamę w internecie:
Sam w komunikacji używam prostego języka i wychodzę z logicznego (moim zdaniem założenia): Reklama firmy w internecie ma jej ostatecznie przynieść korzyści finansowe. Nie ma znaczenia z jakiej formy reklamy chce skorzystać klient. Dzięki współpracy ze mną ma zarobić pieniądze i są to podstawowe cele które mają zostać osiągnięte.
Chociaż uniwersalna reklama firmy w internecie nie istnieje i za każdym razem powinna być dostosowana pod katem strategii biznesowej, to istnieje optymalne rozwiązanie. Bez względu na branżę, obszar działania czy grupę docelową, warto zainwestować w stronę internetową i widoczność w social media.
Ruch do strony internetowej można wygenerować poprzez pozycjonowanie w Google, płatne reklamy Google ads, Facebooka itd. Największym plusem strony internetowej nad innymi formami marketingu internetowego jest taki, że jest ona w 100% Twoja. Wyjątkiem są generatory stron internetowych z regularnymi opłatami, ale to rozwiązanie z góry odradzam.
W przypadku strony internetowej jedynymi stałymi opłatami jest hosting i domena (raz w roku). Facebook, Instagram, YouTube itd. to źródła zewnętrzne. Nigdy nie wiadomo, kiedy przestaną istnieć lub stracą na wartości. Strona internetowa to wirtualna reklama firmy w internecie - Zawsze będzie istniała, chyba że przestanie istnieć internet.
Prowadzę nie tylko bloga o marketingu. Nie świadczę tylko usług marketingowych. Prowadzę wiele własnych projektów. Przy każdym swoim projekcie obowiązkowo zaczynam od strony internetowej. Jak już stronka jest, to dopiero sięgam po inne formy reklamy internetowej, w zależności od opracowanej strategii marketingowej.
O tym ile kosztuje strona www możesz przeczytaj w tym artykule. Ja strony internetowe od razu przygotowane pod kątem SEO projektuję od 3000 zł netto. Ostatecznie cena zależy od tego co ma się na stronie znaleźć, czy od razu mają być przygotowane wszystkie treści na stronę itd. Nie robię stron za mniejszą kwotę, co wynika z mojej docelowej grupy odbiorców.
Znam firmy generujące zyski, a ich reklama w internecie jest oparta w 100% wyłącznie o Facebooka. Tak też można i się da. Kluczowe pytanie jakie należy sobie postawić to: Czy w ten sposób osiągam maksymalny potencjał pozyskania klientów? Inną kwestią jest to, że koncentrowanie się wyłącznie na jednym źródle dotarcia do klientów, to poważny błąd.
Dobrze zaprojektowana strona to fundament marketingu internetowego. Stronę można wrzucić w media społecznościowe, prowadzić poprzez nią bloga firmowego, kierować reklamy Google czy Facebooka itd. To najbezpieczniejsze rozwiązanie, koncentrujące wszystkie działania marketingowe na stronie internetowej której jesteś właścicielem.
Dopiero 15 grudnia 2020 roku minie drugi miesiąc pozycjonowania tej strony www. Już po pierwszym miesiącu widoczność w wynikach wyszukiwania Google generuje ruch o wartości ok. 618 zł (tyle bym musiał wydać na reklamy Google). Z czasem strona zwiększy tą wartość, a dodatkowo oczywiście powoli rozkręcają się media społecznościowe.
W mediach społecznościowych planuję dopiero więcej działać od 15 maja 2021 roku. Na razie prowadzenie bloga firmowego i pozycjonowanie strony jest priorytetem. Te formy reklamy wymagają cierpliwości. Blog firmowy powoli zwiększa swoje zasięgi, a z czasem i usługi marketingowe będą w wynikach wyszukiwania organicznych Google.
Nie będę się tutaj rozpisywał o mojej strategii marketingowej. Dzięki temu, że najpierw została postawiona strona www i pozycjonowanie, będę mógł dotrzeć do grupy docelowej i pozyskiwać klientów na swoje produkty lub usługi za ok. 6 miesięcy. Po pół roku inwestowania w działania marketingowe (w mediach społecznościowych bardzo delikatna aktywność), powinny pojawić się już widoczne efekty.
Pozycjonowanie stron wymaga cierpliwości. Pierwsze efekty widać po ok. 3-4 miesiącach działań. Wszystko zależy od konkurencyjności Twojej firmy. W marketingu jest ogromna konkurencja, a i budżet na działania nie należy do wybitnie wysokich.
Jeżeli chcesz szybciej generować zarobki, to dla Twojej firmy lepsze będą inne rozwiązania marketingowe. Ostrzegam tylko, że opieranie fundamentów na czymś co nie należy do Ciebie, może w przyszłości Cię wiele kosztować. Pozycjonowanie stron to usługa wymagająca cierpliwości, ale siedzę w marketingu od 2011 roku i według mnie to podstawa.
Dla mojej firmy fundamentem jest własna strona www i jej pozycjonowanie. Z czasem większy nacisk zacznę kłaść na media społecznościowe, a w dalszej kolejności inne formy marketingu. Wynika to ze strategii biznesowej mojej firmy, którą mam dokładnie opracowaną do końca 2021 roku. Obserwuj bloga, a zobaczysz jakie efekty osiągam dzięki reklamie w internecie, a przekonasz się że nie warto na takich działaniach oszczędzać.
P.S Zajrzyj do artykułu w którym napisałem o skutecznej i taniej reklamie w internecie + o tym ile kosztuje reklama internetowa w zależności od rodzaju marketingu.
Pomagam przedsiębiorcom z całej Polski rozkręcić marketing i sprzedaż na kocurowo wysoki poziom.
Polityka prywatnościKocurMarketingu.pl - Wszelkie Prawa Zastrzeżone