Recenzja książki Grywalizacja

"Grywalizacja" została zjedzona. Mimo, że książka jest strasznie szczuplutka (raptem 153 strony w niewielkim formacie), to jej wchłonięcie zajęło mi cztery dni. Standardowo po trafieniu na ciekawy z marketingowego punktu widzenia tekst, odkładałem książkę i układałem sobie w głowie nowo pozyskane dane.

W rezultacie książkę, którą można wciągnąć podczas jednego dłuższego posiedzenia na dwójeczce (dla wyjaśnienia: jedyneczka to siku 😉 ), pochłonęła mnóstwo czasu. Co takiego ma w sobie ta chudziutka książka, że tyle czasu ją czytałem?

O czym jest Grywalizacja

Książka wprowadza Cię w mechanizmy gier, które - mądrze zastosowane - mogą wpłynąć na jakość pracy i sprzedaż. Jakim cudem monotonna praca, może stać się ekscytująca i zabawna? Co zrobić, żeby klienci z ekscytacją powracali do Ciebie na zakupy? Właśnie dzięki umiejętnemu wprowadzeniu mechaniki gier.

Kilka lat temu wprowadziłem dla samego siebie taką prostą grywalizację. Jak moje aktywna osiągną określoną kwotę, to w nagrodę...zjem kebab talerz 🙂 . Ciągle mi się nie udało, ale to dla mnie niesamowita motywacja.

Podam Ci przykład zastosowania mechanizmu grywalizacji, który genialnie nakręca sprzedaż. W restauracji Bizon Mexico i Bizon Pub & Restaurant jest wyzwanie dla prawdziwych twardzieli. Czeka na Ciebie darmowa pizza, ale musisz zjeść całą w 20 min. Podejmiesz się wyzwania?

To bardzo prosty przykład grywalizacji. W książce znajdziesz ich całe mnóstwo i od groma ciekawych badań, które pokażą "jak to działa". Bez wątpienia jest to chudziutka książka, ale potwornie tłusta jeśli chodzi o wartość wiedzy i możliwości zastosowania.

Dlaczego warto kupić książkę Grywalizacja

Nie musiałem sprawdzać recenzji o książce przed jej zakupem. Wystarczyła mi informacja, że autorem jest Paweł Tkaczyk - Batman dbający o bezpieczeństwo i rozwój marek (czyt. strateg marki). Po przeczytaniu kilku artykułów na jego blogu, zrozumiesz że warto kupić książkę 🙂 .

Grywalizacja to obowiązkowa pozycja dla każdego, kto szuka ciekawego sposobu na zmotywowanie zespołu jak i zwiększenie zaangażowania swoich klientów. Zobaczysz, że "...sprzedawanie doświadczeń jest receptą na wygraną walkę z konkurencją".

Ocena książki grywalizacja: 9+/10

Jedyne czego mi zabrakło w książce to...wykresów czy tabeli porównawczych 🙂 . Takie to czepianie się na siłę, ale...liczę, że brak maksymalnej oceny zmotywuje Pawła do napisania "grywalizacja 2.0" 😛 . Książkę w wersji papierowej, e-booka i audobooka znajdziesz tutaj.

P.S - Książkę "Zakamarki marki" Pawła Tkaczyka biorę na warsztat w kwietniu 🙂 .

author-avatar
Kocur Marketingu
Pomagam przedsiębiorcom z całej Polski rozkręcać sprzedaż poprzez skuteczny marketing internetowy.
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej
Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców
Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa...
Czytaj więcej
Recenzja książki Zakamarki marki
Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Marketingowe pułapki na głodnych hajsu przedsiębiorców
Marzenia to piękna sprawa, bo są za darmo. Ja wiem, że fajnie byłoby płacić za marketing (jakikolwiek) te 3-5 stów miesięcznie, do tego wrzucić tysiaka w reklamy i wyciągać chociaż...
Czytaj więcej
Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
crossmenuchevron-downarrow-left