Tytuł strony internetowej to bardzo ważna informacja nie tylko dla robotów wyszukiwarki Google. Użytkownicy zwracają uwagę na tytuły w wynikach wyszukiwania, więc musi być on również dla nich atrakcyjny. Dlatego warto utworzyć tytuł porządnie i w pełni wykorzystać jego możliwości.
Standardowo posłużę się praktycznym przykładem, czyli tytułem bloga który brzmi blog o marketingu internetowym i tradycyjnym. Znacznie częściej mam kontakt z reklamą w internecie niż tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Taki układ tytułu był dużo bardziej odpowiedni..
Przed ostatnią zmianą, liczba znaków w tytule wynosiła maksymalnie 55-60 znaków (spacja to też znak). Im szersze znaki użyte zostały w tytule strony, tym mniej można ich było umieścić bez ucinania. Teraz długość tytułu strony może wynieść nawet 71 znaków (w zależności jakich liter użyjesz). Jak przegniesz z długością tytułu to będzie wyglądało mniej więcej tak:
Możesz dać oczywiście i tytuł strony internetowej na 200 znaków. Nikt Ci tego nie zabroni. Tylko po co? W 71 znakach można sporo zmieścić, a język polski ma ogromną liczbę synonimów. Osobiście nie zalecam koncentrowanie się na siłę, żeby zmieścić w ilości znaków tytułu, a tworzyć tytuł odzwierciedlający zawartość strony.
W drugą stronę też nie ma co przesadzać. Jak dasz zbyt krótki tytuł strony, możesz nie zawrzeć wszystkiego co warto i pod kątem użytkownika jak i wyszukiwarki Google. Najlepiej najpierw napisać tak jak podpowiada Ci rozsądek, a później sprawdzić czy jest O.K
Najprostszy sposób to wpisać dokładny adres w Google i zobaczyć czy wyświetli Ci cały tytuł. Jeżeli Twoja strona stoi na silniku WordPress to możesz (a nawet powinieneś) zainstalować jedną z tych dwóch wtyczek: All In One SEO Pack lub Yoast SEO.
Ja na swoim blogu mam zainstalowaną wtyczkę Yoast. W obu przypadkach tytuł ustawiasz tak samo bez względu czy chodzi o stronę, wpis czy kategorię. Zjeżdżasz na sam dół przy edycji i już możesz sobie edytować dowolnie tytuł i opis.
Akurat w tym przykładzie automatyczne ustawienia się sprawdzają, bo tytuł strony jest taki sam jak artykułu + po separatorze "|" brand czyli adres strony internetowej/moje nazwisko.
Według mnie trzeba. Na końcu po separatorze. Separatorem znacznie częściej jest "-" niż stosowany przeze mnie "|". Skoro takie marki jak Allegro, Samsung czy Ceneo stosują nazwę firmy/adres strony na końcu, to warto brać z nich przykład.
Teraz pewnie żałujesz że adres strony jest bardzo długi? Spokojnie. Google wie, że właśnie "ten długi adres" to część wspólna i przymyka wtedy oko na długość tytułu, a najważniejsze jest to co znajduje się z przodu tytułu. Może trochę czasu minąć nim Google to załapie, ale trzeba być cierpliwym.
Pomagam przedsiębiorcom z całej Polski rozkręcić marketing i sprzedaż na kocurowo wysoki poziom.
Polityka prywatnościKocurMarketingu.pl - Wszelkie Prawa Zastrzeżone